Birim Kalite Sayfası

 

MİSYONUMUZ
·    Ulusal ve uluslararası akademik, kamu ve özel sektör ile ilişkili alanlarda nitelikli ve çok yönlü ilişkiler oluşturabilme yeteneğine sahip,
·    Bilimsel ve toplumsal gelişmeler ile gereksinimleri izleyerek teorik ve deneysel alanlarda literatüre ve uygulama ihtiyaçlarına cevap verebilecek,
·    Kaliteli ve yenilikçi araştırma konularında bağımsız araştırma planlaması yaparak çalışmalarını sürdürebilecek araştırmacıların yetiştirilmesi için gerekli lisansüstü programların varlığını desteklemektir.
Bu doğrultuda lisansüstü programların sürekli gelişime açık ve dinamik bir yapıda olduğu bilinci ile mevcut lisansüstü programların eğitim kalitesinin sürekliliği ve iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapmaktır.
VİZYONUMUZ
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü lisansüstü eğitim programları ile ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel rekabeti sağlayan, yetenek ve becerileri ile harmanlanmış daimi merak ve keşif duyguları ile yenilikçi, üstün ve literatürü belirleyici çalışmalara imza atan, bilimin toplumun her düzeyine yayılmasına hizmet etmeye gönüllü seçkin bilim insanı ve araştırmacılar yetiştiren bir kurum olmaktır.
HEDEFLERİMİZ
·    Lisansüstü eğitim düzeyini geliştirmek, öğrencilere kaliteli eğitim-öğretim olanakları sağlamak ve araştırmacı gereksinimini karşılamak.
·    Özel sektör ve kamu kuruluşlarının ihtiyaçlarına uygun yetkin kadro yetiştirmek.
·    Kültürel ve akademik işbirliklerini artırarak uluslararası ilişkileri güçlendirmek.
·    Fen Bilimleri Enstitüsü'nün tanınırlığını ve görünürlüğünü artırmak amacıyla, akademik personelin ulusal ve uluslararası projelere başvuru yapmalarını, yayınlarını ve kongre/konferans katılım sayılarını artırmak; ayrıca ikili iş birliklerini güçlendirmek.
KALİTE POLİTİKAMIZ
·    Katılımcı, şeffaf ve etik değerlere saygılı yönetim oluşturmak.
·    Akademik anlamda donanımlı ve öğrenci odaklı eğitim öğretim faaliyetlerinin geliştirilmesi ve koordinasyonunu sağlamak.
·    Paydaşlar ve kurullardan gelen geri bildirimleri dikkate alarak sisteminin devamlılığını sağlamak.
·    Üniversite kalite politikaları ile uyumlu faaliyetler yürütmek.
·    Tüm akademik ve idari faaliyetlerde sürekli iyileştirme politikası takip etmek süreçler tasarlamak.

 

SIRA NO

ÖNERİ BİRİMİ/KAYNAK

ÖNERİ TARİHİ

ÖNERİ/GEREKÇE

İYİLEŞTİRME

İYİLEŞTİRME TARİHİ

20

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

2024

Enstitüler internet altyapısının eski olması

Enstitümüz kablolu internet altyapısının yenilenmesi (Link)

2024

19

Enstitüler

2024

Enstitüler ortak programı ile  Yeşilay Destek Bursları Hakkında Bilgilendirme ve Bağımlılıkla Mücadele Eğitimi düzenlenmesi

Yeşilay Destek Bursları Hakkında Bilgilendirme ve Bağımlılıkla Mücadele Eğitimi (Link)

2024

18

Enstitü Yönetimi

2024

Enstitümüz idari personeline yönelik yerleşke dışından erişim eğitimi verilmesi

Enstitümüz idari personeline yerleşke dışında oldukları durumlarda da üniversitemiz ağ kaynaklarına güvenli erişim sağlayabilmeleri ve öğrencilerimize bu bilgiyi aktarabilmeleri için Enstitü Müdürümüz tarafından eğitim verildi (Link).

2024

17

Enstitü Yönetimi

2024

Enstitümüz öğrencilerine biniş temin edilmesi

Enstitümüz öğrencilerine tez savunma sınavlarında kullanabilecekleri biniş temin edilmeye başlanmıştır (Link).

2024

16

Enstitü Yönetimi

2024

Haber ve duyuruların sosyal medya hesaplarından duyurulması

Enstitümüz sosyal medya hesapları (whatsapp kanalı ve linkedin) kullanıma açılarak, web sayfasında yayınlanan haber ve duyurular sosyal medya hesaplarından da paylaşılmaya başlanmıştır (Link).

2024

15

Enstitüler

2024

Enstitü yönetim ve süreçlerinin öğrenciler açısından değerlendirilmesi

Lisansüstü Eğitim Geri Bildirim Anketi düzenlenerek yönetim ve süreçlerinin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi (Link).

2024

14

Enstitü Yönetimi, Erasmus Koordinatörlüğü

2024

Lisansüstü öğrencilerin öğrenme hareketliliğinin artırılması

Bireylerin Öğrenme Hareketliliği, Programla İlişkili Olmayan Üçüncü Ülkeler ile Yükseköğretim Öğrenci ve Personel Hareketliliği – KA171 Projeleri Maden Mühendisliği, Fizik, Bilgisayar Mühendisliği ve Kimya alanlarında sözleşmeler imzalanmıştır (Link).

2024

13

Enstitü öğrencileri ve öğrenci işleri

2024

Tez benzerlik tarama programı (turnitin) kılavuzunun güncellenmesi

Kılavuz program sürümünün son güncellemesine uygun hale getirilerek güncellenmiştir (Link).

2024

12

Enstitü öğrencileri anket sonuçları

2024

Lisansüstü eğitim gören öğrencilerin bilimsel sunum yapma becerilerini geliştirecek poster sunum etkinliği düzenlenmesi isteği.

Süleyman Demirel Üniversitesi 1. Lisansüstü Eğitim Bilim Şenliği düzenlenmiştir (Link).

2024

11

FBE Öğretim Üyeleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetimi,

SDÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

2024

Seminer /Uzmanlık Alan Dersi/Dönem Projesi dersinin SDUNET Lisansüstü öğrenci formlarında konu belirlemenin danışman tarafından girilmesi

Daha önce öğrenciye açık olarak başlatılan sistem danışmanın konu belirlemesi ve öğrencinin onaylayıp dönem sonu dosya yüklemesi olarak değiştirilmiştir (Link).

2024

10

Enstitü Yönetimi

2024

Ensititü birim kalite sayfasının düzenlenmesi

Fen Bilimleri Enstitüsü web sayfası hızlı erişim linkleri birim kalite çalışmaları sayfası düzenlemiştir (Link).

2024

9

Enstitü Yönetimi

2024

Enstitüye ait iş akış şemalarının güncellenmesi

Fen bilimleri enstitüsü iş akış şemaları güncellenmiştir (Link).

2024

8

Enstitü Yönetimi

2024

Uzmanlık alan dersi sonuçlandırma formu

Uzmanlık alan dersi için sonuçlandırma formu hazırlanması ve web sayfasında doküman arşivine eklenmesi (Link).

2024

7

Enstitü Yönetimi

2023

Uzaktan Öğretim Öğrencilerimize Oryantasyon Programı

Uzaktan Öğretim Öğrencilerimize Oryantasyon Programı hazırlanmıştır (Link).

2023

6

Enstitü Yönetimi

2022

Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği Dersi kapsamında projelerin poster sunulması

Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği” dersi kapsamında hazırlamış oldukları proje çalışmalarının Poster sunumları gerçekleştirilmiştir (Link).

2022

5

Enstitü Öğrencileri

2022

E-İmzalı Belge Talebi

https://sis.sdu.edu.tr/oibs/ Wep sitesinden girerek Transkript, Öğrenci belgesi, Disiplin cezası, Yatay geçiş gibi belgelerini EBYS üzerinden e-imzalı olarak alınabilir (Link).

2022

4

Enstitü Öğrencileri

2022

Doktora ve Yüksek Lisans İş Akış Şeması QR Kod oluşturulması

Doktora ve Yüksek Lisans İş Akış Şeması QR Kod oluşturulmuştur (Link).

2022

3

Enstitü Öğrencileri

2022

Online ilişik kesme

Üniversitemiz öğrencilerinin mezuniyet, kendi isteği ile kayıt sildirme vb. nedenlerle gerçekleştirecekleri ilişik kesme başvuruları SDÜnet üzerinden başlatılmıştır (Link).

2022

2

Enstitü Yönetimi

2021

Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönergesi değişikliği

Üniversitemiz lisansüstü eğitim öğretim yönergesinde değişikler yapılması senato kararı ile uygun görülmüştür (Link).

2021

1

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı

2020

Tez Onay Sayfasından kişisel verilerin kaldırılması

Tez onay sayfasından kişisel verilerin kaldırılması ile ilgili bilgilendirme yapılmıştır (Link).

2020

 

  Yüksek Lisans Doktora
Başvuru Duyurusu İş Akış Şeması Güncelleniyor... Güncelleniyor...
Öğrenci Başvuru İş Akış Şeması Güncelleniyor... Güncelleniyor...
Ders Dönemi İş Akış Şeması
Tez Önerisi İş Akış Şeması  
 Tez İzleme Komitesi ve Tez Önerisi  
Tez Savunması Öncesi İş Akış Şeması
Tez Savunması Sonrası İş Akış Şeması
Tez Teslimi İş Akış Şeması
Yeterlilik Sınavı İş Akış Şeması  

 

Görev Tanımı Dosyalar
Enstitü Müdürü
Enstitü Müdür Yardımcısı _1
Enstitü Müdür Yardımcısı _2
Enstitü Sekreterliği
 Enstitü Yönetim Kurulu
Enstitü Kurulu
Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı
Öğretim Üyesi
Araştırma Görevlisi
Şef
Öğrenci İşleri Birimi
Yazı ve Kurul İşleri
Mali İşler - Ek Ders Birimi
Mali İşler – Maaş İşler, Satın Alma ve Ayniyat Birim
Yardımcı Hizmetler Birimi

 

   
2024 Yılı AR&GE Faaliyet Raporu
2023 Yılı Faaliyet Raporu
2022 Yılı Faaliyet Raporu
2021 Yılı Faaliyet Raporu
 2020 Yılı Faaliyet Raporu

 

   
2024 Yılı Birim Öz Değerlendirme Raporu
2023 Yılı Birim Öz Değerlendirme Raporu
2022 Yılı Birim Öz Değerlendirme Raporu
2021 Yılı Birim Öz Değerlendirme Raporu


Enstitüler Kalite Komisyon Üyeleri Toplantı Tutanakları
Ünvan Adı Soyadı Görevli Olduğu Enstitü Komisyondaki Görevi
Doç. Dr. Mukadder İnci BAŞER KOLCU Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürü Komisyon Başkanı
Doç. Dr. İsmail Sadık YAVUZ Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Üye
Doç. Dr. Mert ŞEKERCİ Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürü Üye
Doç. Dr. Deniz ÇELİKER Güzel Sanatlar Enstitüsü Müdürü Üye
Doç. Dr. Veysel DEMİRER  Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürü Üye
Belgin ÇEKİN Güzel Sanatlar Enstitüsü Sekreteri Raportör
18.04.2024 Tarihli Toplantı Tutanağı
01.04.2024 Tarihli Toplantı Tutanağı
12.12.2023 Tarihli Toplantı Tutanağı
14.06.2023 Tarihli Toplantı Tutanağı
28.12.2022 Tarihli Toplantı Tutanağı
06.12.2022 Tarihli Toplantı Tutanağı
01.12.2021 Tarihli Toplantı Tutanağı

 

Enstitüler Danışma Kurulu Üyeleri Toplantı Tutanakları
Ünvan Adı Soyadı Enstitüsü Komisyondaki Görevi
Doç. Dr. Mehmet GÜMÜŞTAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Komisyon Başkanı
Öğr. Gör. Dr. Ozan KARACA Sağlık Bilimleri Enstitüsü Üye
Dr. Soner ÇELİK Sosyal Bilimler Enstitüsü Üye
Dr. Eda ÜNAL Sosyal Bilimler Enstitüsü Üye
Doç. Dr. Tuğba SARDOHAN KÖSEOĞLU Fen Bilimleri Enstitüsü Üye
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan KAYA KINAYTÜRK Fen Bilimleri Enstitüsü Üye
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ALBAYRAK Eğitim Bilimleri Enstitüsü Üye
Abdullah ŞAHİN Eğitim Bilimleri Enstitüsü Üye
Fırat NEZİROĞLU Güzel Sanatlar Enstitüsü Üye
Doç. Hakan ÇİLOĞLU Güzel Sanatlar Enstitüsü Üye
16.10.2024 Tarihli Toplantı Tutanağı
20.10.2023 Tarihli Toplantı Tutanağı
14.10.2022 Tarihli Toplantı Tutanağı
18.11.2021 Tarihli Toplantı Tutanağı